
Elizabeth Lyseng
Utdannet danser og koreograf fra The Laban Centre for Movement and Dance, London 1994-97; og har dansepedagogutdanning fra KHIO (Statens Ballethøgskole), 2004-05, innen moderne dans, kreativ dans og improvisasjon. Andelshaver på Studio B- Rom for ny dans 2007 - 2005.Danser, Koreograf og Produsent i Open Dance Company 1998 - 2007.
Se ODC Egne prosjekter underveis - noe dokumentert her: http://www.elizadance.elizabethlyseng.no
Jeg ser fremimot å undervise 8. og 15. april med utgangspunkt i plattformen fra Goldfish Project 2011-2013. Goldfish Project jobbet med improvisasjon som et kunstnerisk uttrykk, i motsetning til å jobbe med improvisasjon som metode for å skape materiale. Vi tar utgangspunkt i materialet vi allerede har og fokuserer på komponeringen i rommet og i tiden. Praksisen bygger i stor grad på dansekunstner og poet Julyen Hamiltons arbeid med instant composition, og flere fra hans generasjon. Ledelsen av klasene vil i stor grad være basert på Julyens med fleres begreper. Jeg vil på Praxis dele noen av begrepene vi jobbet utifra på min siste workshop med Julyen september 2015 og min forståelse og interesse rundt arbeidet.
Utdannet danser og koreograf fra The Laban Centre for Movement and Dance, London 1994-97; og har dansepedagogutdanning fra KHIO (Statens Ballethøgskole), 2004-05, innen moderne dans, kreativ dans og improvisasjon. Andelshaver på Studio B- Rom for ny dans 2007 - 2005.Danser, Koreograf og Produsent i Open Dance Company 1998 - 2007.
Se ODC Egne prosjekter underveis - noe dokumentert her: http://www.elizadance.elizabethlyseng.no
Jeg ser fremimot å undervise 8. og 15. april med utgangspunkt i plattformen fra Goldfish Project 2011-2013. Goldfish Project jobbet med improvisasjon som et kunstnerisk uttrykk, i motsetning til å jobbe med improvisasjon som metode for å skape materiale. Vi tar utgangspunkt i materialet vi allerede har og fokuserer på komponeringen i rommet og i tiden. Praksisen bygger i stor grad på dansekunstner og poet Julyen Hamiltons arbeid med instant composition, og flere fra hans generasjon. Ledelsen av klasene vil i stor grad være basert på Julyens med fleres begreper. Jeg vil på Praxis dele noen av begrepene vi jobbet utifra på min siste workshop med Julyen september 2015 og min forståelse og interesse rundt arbeidet.