
Anne-Linn Akselsen
er utdannet ved Kungliga Svenska Balettskolan i Stockholm og ved P.A.R.T.S. i Brussel. Etter å ha jobbet på som frilans koreograf og danser i noen år, startet hun i 2009 kompaniet Human Works sammen med Adrián Minkowicz. Kompaniet har siden skapt flere forestillinger, ofte i grenselandet mellom dans og teater, som ”Dry Act” serien, og premierte i 2014 et mer bevegelsesbasert verk, ”Phyllotaxis”, for Nasjonalballetten. Det fysiske materialet baseres ofte på interaksjon, på relasjonen og påvirkningsmulighetene som finnes mellom utøvere.
Som utøver har hun jobbet i kompaniet Rosas med koreografen Anne Teresa De Keersmaeker, og frilans med andre koreografer som Jean Luc Ducourt, Salva Sanchis og Heine Avdal. Hun underviser internasjonalt i både i klassisk ballett og samtidsdans, og holder kurs og workshops ved institusjoner som for eksempel P.A.R.T.S., S.E.A.D., Kungliga Svenska Ballettskolan og UiS. Hun holder nå en posisjon som studiekoordinator ved P.A.R.T.S.
er utdannet ved Kungliga Svenska Balettskolan i Stockholm og ved P.A.R.T.S. i Brussel. Etter å ha jobbet på som frilans koreograf og danser i noen år, startet hun i 2009 kompaniet Human Works sammen med Adrián Minkowicz. Kompaniet har siden skapt flere forestillinger, ofte i grenselandet mellom dans og teater, som ”Dry Act” serien, og premierte i 2014 et mer bevegelsesbasert verk, ”Phyllotaxis”, for Nasjonalballetten. Det fysiske materialet baseres ofte på interaksjon, på relasjonen og påvirkningsmulighetene som finnes mellom utøvere.
Som utøver har hun jobbet i kompaniet Rosas med koreografen Anne Teresa De Keersmaeker, og frilans med andre koreografer som Jean Luc Ducourt, Salva Sanchis og Heine Avdal. Hun underviser internasjonalt i både i klassisk ballett og samtidsdans, og holder kurs og workshops ved institusjoner som for eksempel P.A.R.T.S., S.E.A.D., Kungliga Svenska Ballettskolan og UiS. Hun holder nå en posisjon som studiekoordinator ved P.A.R.T.S.